שאלתם בהשוחטים שהעידו עליהם הזובחים שכמה פעמים הי' שאלות על הריאה ואמרו כשיתן להם בשר יכשירו אותם והשו"ב מתנצלים דכוונתם הי' שיקחו טרחא להתאמץ להכשירם או שילכו בלילה וכו'. הנה לדעתי השוחטים הללו אסורין לאכול משחיטתם ושחיטתם המה כחתיכא דאיסורא וכמה פעמים צווחו הקדמונים שלא ליטול שכר מן הכשרות יותר מן הטרפות ואף במקום דנהגו כן היינו רק בסתר דהמנהג כן אבל במקום שאין מנהג הרע הזה או אף במקום דהוי מנהג הזה אם תובעים יותר מן המנהג ודאי רשעים וחשודים לאותו דבר והחשוד על הדבר לא דנו ולא מעידו ולא עדיפי מכהנים דאין נאמנים על הבכור מכח דחשודים להנאתם ומכ"ש בזה דאינהו גופייהו נחשדו על כך אסורין לאכול משחיטתן מכאן ולהבא ובפרט דהדור פרוץ בעו"ה ומחיצה שנפרצה אומרים לו גדור וסחור אמרינן לנזירא לכך שחיטתו אסורה ואם הי' באפשר הי' ראוי להכשיר הכלים מה שמשתמשים בהם אחר זמן שעשו כן. נשמט מלעיל. שמה שכתבו שסמכו על המורה שלוקח בשר מן הכשרה. הנה זה אין בו כדי סמיכה חדא דהמורה לוקח רק מכח המנהג ואינו תובע חלקו יותר מן המנהג ועוד מן המורה אין חשש כ"כ דלא אתי להכשיר הטרפה דהשוחטים יוכיחו אבל השוחטים מי יגלה מסתורם וערמימות שלהם לכך הדין כנ"ל: