1
שא' מי שטעה ובירך תחלה ברכת תפילין על של ר"ת אם צריך לברך אח"כ על של רש"י. הנה דין זה אין חדש אצלי כי מבואר בסה"ח שלי בעזה"י ואחר כמה שנים הי' פה אורח עם ספר קטן מהגאון אזולאי ז"ל וכתוב בו ג"כ שצריך לברך על של רש"י אך בקיצור בלי טעם ואני בררתי טעמו ובפרט כיון שהי' בטעות דסבר שהם של רש"י כי אם הי' יודע שהם של ר"ת ובירך עליהם א"כ הוי דעתו גם על רש"י בזה יש לפלפל אם תפלה הוי הפסק או לא אבל אם סבר דזה הוי של רש"י ובירך א"כ לא כוון על השניים והוי ברכה בטעות דהוא סבר דהם של רש"י והם של ר"ת ואף אם כוון בברכה גם על השניים הרי סבר דהשניים של ר"ת והם של רש"י לכך הוי ברכה בטעות וחייב לברך שנית על רש"י ועי' בסה"ח והבן: