המג"א סי' א' מפלפל אם לומר יה"ר כאלו נתחייבתי חטאת ונראה לומר ראי' לזה ממה שבפרק איזהו מקומן בכל הקרבנות מפרש איזה נתינת דמים הוי בכל קרבן אם ד' מתנות או ב' שהן ארבע או מתן אחת ולמה בפר ושעיר של יוה"כ ופרים הנשרפים ושעירים הנשרפים לא פירש כמה הוי מתן דמים שבפנים ושבהיכל ובע"כ הטעם דבהני דשייכין ביחיד דהוי אמירה במקום קרבן כאלו הקריב פירש בהם כל הנתינות דמים להיות כאלו הקריב ממש אבל בקרבן יוה"כ וכן בפרים הנשרפים דהוי קרבן ציבור א"כ כל יחיד שאומר אין בידו לומר כאלו הקריב כיון דאין כל ישראל אומרים יחד לכך לא דקדק לפרש כל הנתינות דמים ומקצר בהן וא"כ למה פירש בחטאת מתן דמים שלו דבחטאת יכול לומר יה"ר כאלו הקרבתי חטאת מיהו באמת אין זה ראי' די"ל דזה הוי רק אם אחד יודע שחייב חטאת יאמר כן ומשכחת לה בכה"ג אבל באם אינו יודע אם חייב חטאת לעולם אל יאמר כן ואין זה ראי' ודו"ק: