1
ע"ד שא'. לדינא אני מסכים לרו"מ להתירה ואני מוסיף על דבריו דנהי דכתב ישראל לא מהני לכמה פוסקים היינו אם לא נזכר סימנים בהמכתב מי כתבו אבל אם הוי בו סימנים מובהקים מי כתבו ודאי מהני כמו דמהני סימן בגוף המת כן ה"נ מהני סימן בהמכתב מי כתבו ובזה מהני אף בעד מפי עד אם יש סימן דהעד הראשון אמר לו כן דעיקר דלא מהני עד מפי עד בכתב רק היכא דיש חשש דלא אמר לו הראשון ואולי משקר אבל היכא דהוי סימן מובהק שהראשון אמר לו כן מהני ואף אם הוי רק סימן אמצעי נראה דהכתב הוי עכ"פ כמו סימן אמצעי ולכך בהצטרף בו עוד סימן אמצעי בגוף הכתב מצטרף ב' אמצעים להיות מובהק וכאן במכתב הזה יש סימנים שהוא כתבו או אחד כתבו מפיו ולכך מהני ומצטרף בהדי היתרים שלו: