בנדון שא' בדבר הגב"ע מק' ראדזין לא ידעתי למה החמיר רו"מ כ"כ לחוש שמא יש עוד עיר יאנוואה הנה אף אם לא הי' בו יתר סימנין רק שהי' נכתב יעקל משוגענר מיאנוואה נמי היתה מותרת דהכינוי משוגענר הוי כמו שם אביו כמ"ש הפוסקים בתשובותיהם דשם הכינוי הוי כשם אביו וא"כ הוי כאן שם אביו ושם עירו ולמה לחוש שמא יש כאן עוד עיר הרי הרמ"א כתב בסי' קל"ב דאפי' בגט ל"ח לשני שוירי והן אמת שהב"ש תמה עליו אך המעיין בו הוי רק מכח דלל"ב בעינן ב' למעליותא אבל מבואר שם דלל"ק דסגי בחד לטיבותא ל"ח לשני שוירי וא"כ הרי מפורש בסי' י"ז בב"ש ובסי' קל"ב בשם הרא"ש דבעגונה הקילו ובחד סגי א"כ ממילא בזה דין הרמ"א אמת וגם מכל הפוסקים משמע דעכ"פ בשם אביו ושם... די ולא כתב חד מינייהו לחוש שמא יש עוד עיר כזה ועוד הרי דעת כמה דדי בשמו ושם אביו אפי' בלי העיר ולא חיישינן לשני יב"ש בכל העולם א"כ למעט בפלוגתא עדיף נהי דקצת מחמירין דבעינן נמי שם העיר אבל מהיכי תיתי ליחוש שמא יש עוד עיר כזו ועוד הרי יש עוד כמה סימנים בסי' מה שהיתה מקשה לילד גם בשם אחיו ובזה אפי' הי' עוד עיר אחרת הי' די בסימנים הללו להתירה ומכ"ש דלא הוחזק עוד עיר כזו וכבר כתבתי בתשובה דאין לחוש לב' עיירות בזה ובנדון דידי' יש עוד היתר דבמדינתם נקל להתוודע אם יש עוד שם עיר כזו ולחוש שמא ממדינה אחרת זה דרכם של ב"א אם הוא ממדינה אחרת ואם אומר סתם ודאי הוי כוונתו על עיר זו דומה לזו כתבו התוס' בנכרי ומסל"ת שאומר שאיש פלוני מת מן הסתם כוונתו על עיר הזאת כן ה"נ בסתם הוי כוונתו על המדינה שהוא בה עתה ואם במדינתם ליכא עיר כזו אין לחוש לעיר אחרת והנה זה כתבתי לסניף אבל באמת א"צ לכל זה מטעמים הנ"ל: