שא' בנדון המינקת אין בידי להצטרף מטעם הידוע ובפרט בזה דכל זה יותר נ"ל לאיסור מלהיתר כיון שבעלה נטבע בנהר והנה הכרת הפועלים לא מהני כיון דהם ראו הטביעה ודעת כמה דבראה הטביעה לא מהני הכרתו ונשאר רק עדות ר' מרדכי לבדו והוא רק ע"א גם כיון דהוא ראהו מונח על חוף הים א"כ לא הוי הכרה כיון דלא ראהו מיד שהעלוהו מן המים ואף דמתוך מכתבו ניכר הי' עדיין חציו במים וחציו ביבשה נראה דזה לא מהני דבעינן שיהי' כולו או עכ"פ רובו במים אבל לא מחציתו ונשאר רק הגדת הערלים שמצאוהו במים אם הי' מסלפ"ת וא"כ בזה כיון דמה"ת לא מהני עדות זה רק מדרבנן מכח תק"ע א"כ תינח אם אין עליו חשש אחר אבל כאן כיון דעדיין לא כלו כד"ח מן הלידה בזה לא מקלינן להתירה דאין בזה מקום עגון כיון דאפשר לה להמתין כד"ח גם הנה חז"ל הם אמרו דמסל"ת נאמן והם אמרו דמינקת צריכה להמתין כד"ח לכך אין בידי להתיר לה להנשא תוך כד"ח: