1
ולענין שאלתו השני' נראה נמי כיון דעדיין יש לה אורח כנשים היא בכלל בת בנים וגם בלא"ה כיון דנפשו חשקה בתורה בלימוד אין לו לדקדק על זה דהרי אף מפ"ו פטור כה"ג נהי דהתם בעינן כבן עזאי היינו לפטור מפ"ו לגמרי דהוי נמי מה"ת ולהיות בלי אשה אבל בשביל לערב דרבנן די אם חשקה נפשו בלימוד ואם יצטרך לפרנסה בשביל טפלי שיהיו תלוין בי' יבטל מלימודו הקבוע לו אין לו להשגיח על לערב ובפרט בזה"ז דיש דעות דאף על פ"ו אין מצווין כמ"ש בש"ע דלכך לא נהגו לכוף על פ"ו ולזה בדרבנן בודאי הלכה כדברי המיקל ואין חיוב להשגיח בזה"ז על מצות לערב: