שא' באחד שעשה שליח ליתן גט לאשתו וקבע לו זמן שבאותו זמן יתן לה הגט ורב ממנו מקום האשה והגיע הזמן ואינו יודע אם נתן לה הגט או לא אם מותר לבעל לישא אשה. תשובה. הנה גוף שאלה כבר נשאל בנוב"ק חאה"ע סי' ב' והורה לאיסור עיי"ש בטעמו דהעלה דחזקה דשע"ש לא מהני לקולא אף בדרבנן ואני מוסיף עוד דבר חדש דהרי יש לחוש שמא נתקלקל הגט ב"ב ואין לדמות זה להמביא גט ממד"ה שנותן לה בחזקת שהוא קיים וגם המניח את הטבל להפריש עליו וכו' דמפריש בחזקת שהם קיימין חדא דכתב עשוי להתקלקל כל פעם דומה למקוה דאמרינן חסר ואתאי וכן בנדה כיון דעלולה לא נחשב חזקתה חזקה גמורה כמ"ש בפ"ק דנדה ובר מן דין אף אם הוי חזקה דהגט חזקה גמורה שלא נטשטש מ"מ תינח אם הי' די בחזקה זו לבד אבל כיון דבעינן לצרף בזה גם חזקה דשע"ש וא"כ הרי לא עדיף חזקה מרובא וחזקה גרוע מרוב ואם ברוב איכא מיעוטא מכ"ש בחזקה וא"כ בהצטרף הני תרי מיעוטים שמא נתקלקל הגט ב"ב ומיעוט שמא לא עשה השליח שליחותו א"כ איתרע החזקה וגם הוי כעין ס"ס שמא נתקלקל ונפסל ושמא לא עשה שליחותו וגם חזקת איסור וחזקת אשת איש מסייע שלא מסר לה הגט לכך בודאי אסור לו לישא אשה עד שיוודע לו שנמסר לה הגט ונ"מ מזה דאפי' הוי בענין שהדין נותן לכופה לקבל הגט או לגרשה בע"כ בזה לפי הטעם דלא שייך בזה חזקה דשע"ש דאולי לא תרצה כאן הוי מותר לו ליקח אחרת אבל לפי טעם דידי גם בזה אסור כיון דיש לצרף כל החשש הנ"ל ואינו דומה למה דסומך עליו משום עירוב ולא חיישינן שמא נאבד העירוב או מת השליח דהוי זמן מועט ולמיתה דזמן מועט ל"ח וה"ה לנאבד לזמן מועט אבל בזה דהוי לזמן רב אולי נתקלקל הגט או מת השליח ויש הרבה חששות בזה: