1
בסי' ו' סעיף י"ז הנה בחבוריי מהד"ג סי' נו"ן נ"ה ע"ג הארכתי בזה ובסי' ע"ג כתבנו צדדי היתר בזה וכעת נ"ל להוסיף עוד היתר בזה היכא דשניהם מודים דהולד ממנו די"ל כיון דמוכח בכמה דוכתא בש"ס דברי הוי כמו רוב וממקומו מוכרח דבדיעבד די ברוב כשרים או בברי דידה וברפ"ב דכתובות גבי מה"ד כיון דרוב נשים בתולות נשאות בברי ושמא דמיא וא"כ הכא כיון דאיכא תרי ברי דידה ודידי' א"כ הוי בזה כתרי רובא והרי בתרי רובא יש דעות דאף באינה אומרת ברי מותרת לכתחלה גם י"ל להיפוך דברי דידי' של הבעל הוי כחד רוב וכיון דאיכא חד רוב בהדי ברי דידה נמי מותרת לכמה פוסקים ולקצת גם הרמב"ם ס"ל ולכך אם נכרין הדברים אמת דהוי ממנו וגם לא דיימא מאחרים יש להקל בזה אף דליכא רוב כשרים כן נ"ל בצירוף הני היתרים שכתבנו שם ועיין במהדורא ה' אות א' מ"ש בזה: