שא' ע"ד הגט בשם אחד נקרא בפי כל איסר ולתורה וחתימה ישראל איסר. הנה מה דפשיטא לי' לחלק את השמות אין נראה כן ואין המנהג כן דאיך יכתוב ישראל המכונה או דמתקרי איסר הוי אינו נקרא כלל בשם ישראל בפ"ע רק בצירוף והוי כחולק שם אחד דפסול ולכך העיקר לכתוב ישראל איסר דמתקרי איסר וכ"כ בתשובת בית אפרים בשם מהראנ"ח דזה הוי כחולק השמות וכתוב דמתקרי היטב דיבר רו"מ לכתוב דמתקרי ולא המכונה ובפרט דמתקרי במקום המכונה כשר יותר לרוב הפוסקים משא"כ להיפוך ובפרט דכן נוטה הדבר דאיסר הוי משם הקודש ואם באנו לחוש לדברי הבית מאיר בסי' קכ"ט גבי יעקב ישראל דלא שייך לכתוב בזה דמתקרי כיון דבשם ישראל אין שינוי הגם דחלקו עליו הבית אפרים בתשובה מ"מ אני בתשובה דחיתי ראיות הב"א וקיימתי דברי הב"מ מ"מ אין המנהג כדברי הב"מ ואין חוששין לדבריו מ"מ אם בא לחוש לדבריו יכול לכתוב להיפוך כיון דרוב העולם קורין לו איסר והוי שם שהכל קורין בו יכול להקדימו ולכתוב איסר דמתקרי ישראל איסר ויצאנו בזה מידי כל החששות כן י"ל נכון: