להרב מו"ה זאב וואלף היילפרין אב"ד זלאטאפאליע.
ע"ד שאלתו באשה שקבלה גט מבעלה וכתוב בו בשם אבי המגרש יהודא ליב וכן עלה לתורה אבל בפי כל נקרא רק ליב לבד ונסתפק אם כשר הגט והוא מקום עגון. הנה בט"ג בלקוטי שמות אות ב' ואות כ"ו מבואר דס"ל דבכה"ג הוי שם ליב רק כקיצור השם וכשר אם כתב רק יהודא ליב והנה אם כי אין דעתי נוחה בזה דהרי אף בקיצור השם ביש שם הקודש אחר צריך לכתבו ומכ"ש בשם שהוא שם בפ"ע במק"א כגון יצחק או אברהם או שם גוצא דמיירי מינה בסעיף כ"ו כיון דהוי שם במק"א בפ"ע דצריך לכתבו וכן מוכח בדברי הב"מ סי' קכ"ט גבי יעקב ישראל דאינו כקיצור השם ע"ש וה"ה בשם ליב דהוי בי' תרתי דהוי שם בפ"ע ויש לו כנוי אחר כגון ארי' מיהו כאן בשם אבי המגרש נראה לצרף להקל בזה מה דקיי"ל דאם לא כתב אבי האיש והאשה דכשר. הן אמת דהנוב"ת מפקפק בחסר בשם אבי הבעל ובתשובה דחיתי דבריו ועכ"פ דעת הראשונים להכשיר גם בחסרון אבי המגרש ודעת עה"ג להכשיר אפי' בשינוי שם אביהם כיון דהחסרון אין קפידא ופ"א המתקנו סוד ביחד עם הגאון מלבוב והגאון מסטאניסלאב והעלינו להכשיר בשינוי היכא דאינו שינוי גדול ויהי' נדון רק כחסר והנה כמו כן בנ"ד י"ל כיון דעכ"פ עולה לתורה בשם יהודא ליב ונהי דלא כתבו גם שם שנקרא בפי כל עכ"פ אינו שינוי גמור ונדון רק כחסרון ויש לצרף בזה דעת עה"ג הנ"ל ודעת הט"ג דא"צ לכתבו כלל לכן נראה שהוא כשר במקום עגון ויש לצרף בזה עוד לסניף די"ל כיון דעיקר החשש בזה היא דרבנן שיאמרו אין זה המגרש א"כ תינח בדורות ראשונים שהי' הדרך ליתן הגט ליד האשה לגבות בו כתובתה ולהנשא ולכן הי' עומד לראי' א"כ הוי חשש מ"ע שיאמרו אין זה המגרש אבל בזה"ז דקורעין הגט מיד ולא ניתן ליד האשה א"כ לא ידעוהו אנשים כלל ואלו העומדין בשעת הגט מכירין את שניהם דבלא"ה אסור לכתוב גט וא"כ אין חשש שיאמרו אין זה המגרש רק בבעל ואשה עצמן כיון דמפורש כן בש"ס ובראשונים דחשש לעז פוסל בו דיאמרו אין זה המגרש לכן אף לדידן דאין שייך זה אין ב"ד יכול לבטל דברי ב"ד חברו אבל באבי האיש והאשה שלא נמצא כן בש"ס וראשונים ויש מכשירין בלא"ה אף בשינוי ולכן אף הפוסלים י"ל דמודים דבזה"ז יש להכשיר ואם כי ח"ו לסמוך על היתר זה רק כתבתיו לסניף בצירוף טעמים הנ"ל: