להרב מו"ה יעקב שליט"א בק' טרנפאל.
ע"ד שאלתו בשם שנשתקע רק בכתובה נכתב. אמת שאני חולק על הט"ג בזה וכבר הארכתי בזה בתשובה (עיין בספר חא"ש הנדפס) והנה בקיצור תורף טעמי הוא כיון דבשטר בעינן למען יעמדו ימים רבים איך שייך לומר דהוי נשתקע ובפרט בכתובה דהרי אסור לשהות עם אשתו בלי כתובה ובע"כ מה שדר עמה הוי על סמך כתובה זו ואיך נאמר דהוי כנשתקע א"כ אם תוציא הכתובה יטעון דשל אחרת הוא ואין זה כתובה שלה דהרי אין שמה כן ודר עמה בלי כתובה ובע"כ דלא חשיב נשתקע וגם הרי כל שטר יש לו קול וגובה ממשעבדי ואף אם נכתב שנים רבים קודם יש לו קול וגובה ממשעבדי ואם יש לו קול הרי בכתובה נכתב שתיהן ואיך נחשב נשתקע. ועוד הבאתי סמך ממ"ש ביו"ד סי' ר"מ דבכתב אין לכתוב על אביו הכ"מ אף תוך שנה מפני שכתיבתו מתקיימת אחרי יב"ח ומה בכך שכתיבתו מתקיימת אח"כ הרי הוא כתבו תוך יב"ח בע"כ בכתיבה כל שעה נחשב כאלו עתה כתבו והוי כאלו כתבו אחר יב"ח א"כ ה"נ מכ"ש בשטר נחשב כל יום כאלו כעת כתבו ולא נחשב נשתקע ובפרט אם הכתובה נכתב בזמן קרוב זה ודאי לא נחשב נשתקע ובזה י"ל אף הגאון ט"ג מודה דבזמן קרוב לא נחשב נשתקע ולכך ודאי יש לכתוב גם שם הכתובה. דברי ידידו וכו':