להרב מו"ה שמואל לופער מו"צ בראוונא.
ע"ד שא' בגט אחד שאמר המגרש להרב המסדר דשם אביו הוי זלמן ולתורה נקרא בשם שלמה זלמן וכתב הרב בגט כן זלמן דמתקרי שלמה זלמן ואח"כ כתב הבעל להרב דהגט פסול דאביו הי' שמו זלמן זאב וכו' ואחר החקירה בלויצקא ששם דר אביו לא נודע אם נקרא לתורה בשם זלמן זאב אך קצת אנשים אמרו שהי' שמו זלמן זאב אך העולם קראוהו רק זלמן ושם במקום הגט הי' עלי' לתורה להבעל בשם שלמה זלמן גם בשם וואלף נמצא כן באיזה כתבים אך שנשתקע שם וואלף לגמרי וכו'. הנה לדעתי הגט כשר דהנה לחוש שמא כוון לקלקלה זה לא מצינו בש"ע רק בסי' קכ"ו סעיף כ"ב בשם י"א וכבר כתבנו בתשובות והוזכר בחבורי חא"ש הנדפס דלא אמרינן כן רק באם בגוף הגט ניכר הדבר שלא כתבו הווי"ן והיודי"ן כדינו אז כיון דבגוף הגט ניכר כן חיישינן לכך אבל כל שאינו ניכר מגוף הגט כן לא חיישינן לקלקלה דאין אדם חשוד לעשות מעשה רשע והשתא הוא דאיתרע גם הוי רק כגלוי דעתא בגיטא ובש"ס פ"ד דגיטין מוכח שם דלמ"ד ג"ד בגיטא לאו מלתא אפי' קודם כתיבה לאו מלתא הוא עיי"ש במה דהוי רהיט ואתא ובפרט בזה"ז דבסדר הגט מבטל כל המודעות ואומר שמגרש בלב שלם ודאי דברים שבלב אינן דברים וגם אחר הגט גוזרין בחרם שכל מי שיודע פסול בגט יאמר וכיון דהוא לא אמר ודאי לא הוי בלבו שום דבר ומה שמערער עתה על הגט השתא הוא דאיתרע ובשעת נתינת הגט ואחר הנתינה מיד הי' בחזקת כשרות ולא חיישינן שכוון לקלקלה, ובעיקר הדבר מה שלא כתבו שם זאב בגט הנה כבר כתבנו בספרי אנשי שם דנהי דצריכין לכתוב בשם הטפל ג"כ היינו דוקא אם הי' לו שם טפל במקום כתיבה או במקום נתינה אבל שם הטפל של שאר מקומות שאינו לא מקום כתיבה ולא נתינה א"צ לכתבו וכיון דכתבו שם זלמן שהכל קורין לו כן וגם עולה בו לתורה ובמקום כתיבה ונתינה לא נקרא כלל זאב א"כ אף אם נקרא גם בשם זאב בלויצקא הוי רק כשם הטפל וא"צ לכתבו כלל ועכ"פ בדיעבד ודאי כשר הגט אם לא כתבו שם הטפל של שאר מקומות ובפרט דכתבו שם שהכל קורין בו. והנה כ"ז אני כותב אם הי' זה בשם הבעל עצמו אבל בנדון זה שהי' בשם אביו הנה אם לא כתבו כלל שם אביו ודאי כשר וכבר הבאתי כ"פ דעת העה"ג דאף בשינוי שם אביו כשר ונהי דאנן לא קיי"ל כן מ"מ כה"ג כיון דכתבו שם אחד א"כ שם השני שלא כתבו הוי רק כחסר שם אביו ובחסר ודאי כשר וכיון דכתבו שם זלמן א"כ שם זאב הוי רק כחסר שם אחד וזה ודאי כשר בשם אביו ואף דבנו"ב מחלק בין שם אבי האשה לשם אבי הבעל לא קיי"ל כן רק דאין חילוק בין זה לזה ומה גם דכתבו שם שהכל קורין בו ודאי גם הנו"ב מודה דכשר בזה גם בשם אבי הבעל ובשם הטפל שאינו לא מקום כתיבה ונתינה לכך בודאי הגט כשר ומותרת לכל העולם והבעל המערער יחול בו חרם של ר"ת שגזר על המוציא לעז על הגט ועלינו יערה רוח הבורא: