להרב מנחם מענדיל אב"ד בארשטשוב.
ע"ד שא' באחד שהי' שמו מעריסה חיים פייבש וכן עלה לתורה בשניהם וכן חתם בשניהם רק בפי כל נקרא רק פייבוש איך לכתוב בגט. הנה הדבר פשוט לכתוב חיים פייבוש דמתקרי פייבוש ואם כתבו חיים המכונה פייבש הוא פסול וצריך גט אחר אם אינו מקום עגון כדעת הנו"ב ואחריו נמשך העולם אבל אם הוא מקום עגון יש להכשיר לסמוך ע"ד הב"ש בסי' קכ"ט גבי שם יהודא ליב והעיקר לכתוב חיים פייבש דמתקרי פייבש. והנה מה שאני כותב דמתקרי היינו כי כן הוא לדעת הט"ג כיון דפייבש נקרא עם שם הקודש שייך גם בו לכתוב דמתקרי ואם כי לדעתי אין נראה כן מ"מ הם יכתבו כדעת הט"ג הואיל והוראתו נתפשט בעולם ואם כי לדעת הבית מאיר גבי יעקב ישראל הי' כאן פסול במכתב חיים פייבוש דמתקרי פייבש דנראה כאלו בפייבוש גופו הוי שינוי מ"מ יכתבו כמ"ש כי הרבה חולקים על הב"מ ואם כי אני בחבורי חא"ש אני מחזיק בדבריו ולדעת הב"מ ולדעתי הי' ראוי לכתוב להיפוך פייבוש דמתקרי חיים פייבוש מ"מ אתם תעשו כפי דעת חבורי המפורסמים לכתוב כנ"ל מיהו אם תכתבו פייבש דמתקרי חיים פייבוש נמי יהי' כשר ויותר אין להאריך: