להרב מו"ה דוד אוירבאך אב"ד דובנא.
ע"ד שא' באשה אחת ילדה שקורין אותה מיום הולדה עד היום הזה בפי כל דרייזיא במבטא בצירי שתחת הרי"ש ולא בסגול והיא ילדה ואינה חותמת כלל רק זה איזה שבועות שחתמה עצמה בשם דרייזיל בשני יודי"ן תחת הרי"ש ובלמ"ד בסוף איך יש לכתוב בגט. הנה כבר נשאלתי בזה ולא רציתי להשיב כי השואל אינו מקובל אצלי. והנה כת"ר סובר שאלי כתב לכתוב דרעזיל דמתקריא דרעזיא הנה ז"א דגם לי כתב המכונה דרעזיא וראיתי שהוא טועה ממש והנה לדינא הדין עם רו"מ ונכון הוא מאוד ואין לחוש כלל למה שחושש שנקראת ע"ש איש או אשה אין לנו לחוש לכך כלל תהי' נקראת על שם מי שיהי' אין לנו לכתוב בגט רק שם שנקראת בו בפי כל ומה שחותמת דרייזיל בשני יודי"ן ולמ"ד הנה הן אמת דצריך לכתוב גם החתימה אך זה אם הוי בשם אחר ממה שנקרא בו אז צריך לכתוב גם החתימה אבל אם החתימה נמי בשם שנקראת בו רק דהשינוי במלא וחסר או באותיות יתירים כיון דהוי בגוף השם והוי טעות דעבידי למטעי ובפרט בנשים שאין בקיאין בכתיבה מלא וחסר דאין להשגיח בזה כלל ובודאי אם הוי בשני יודי"ן הוי פתח חריף והרי היא נקראת בצירי לכך ודאי הוי טעות ואין להשגיח על חתימתה ויש לכתוב רק דריזיא ביו"ד אחר הרי"ש ובחד יו"ד וחד יו"ד אחר הזיי"ן ואם כתבו בשני יודי"ן אחר הרי"ש או בלי יו"ד אחר הזיי"ן הוא פסול ומכ"ש אם נכתב בו דרעזיל דמתקריא דרעזיא שהוא פסול גמור ולא ראיתי כהנה לרוע. וראיות רו"מ נכונים ואני אין דרכי להרבות בראיות בדבר שברור לי כך והוא דבר פשוט אצלי דהגט פסול אם כתבו דרעזיל דמתקריא דרעזיא וז"ב. נשמט מלעיל. דאף אם בעת הלידה הי' שמה דרעזיא אין לנו לחוש לזה כיון דנשתקע שם זה והוחזקה רק בשם דריזא בצירי תחת הרי"ש ומכ"ש דאין ברור היכן נקראה בעת הולדה דמספק אין לחוש לזה כלל וז"ב לדעתי: