להרב מו"ה יהושע אפרים אב"ד ליזענסק.
ע"ד שאלתו בגט שנכתב שמו יוסף המכונה יוסל ואח"כ קרא הבעל ערעור על הגט ששמו מולדתו הי' משה יוסף. הנה זה פשוט שאין בערעור הזה כלום חדא שאין המגרש נאמן לערער על הגט אחר גירושין דאין ע"א נאמן ומכ"ש הוא עצמו דאין אדם מע"ר שעבר על חרם שמטילין בעת הגירושין מי שיודע בפיסול הגט יאמר והוא לא אמר גם מה שכתוב על הספר אולי מרמה עשה כן אחר הגירושין גם העד שאמר שפ"א קראו לתורה משה יוסף הנה העד אינו נאמן כיון שהוא יחיד לבטל הגט ולומר פלגינן דיבורא עם הבעל לא שייך בנדון כזה דא"א לומר בזה פלגינן דיבורא וגם העד אינו זוכר אולי הי' זה אחר הגירושין וא"כ דלמא מרמה עשה לבטל הגט גם אם הוי שמו כן הוי שם שנשתקע ואסור לכתבו ומכ"ש דאינו מזיק אם לא כתבו ובפרט דהעדות הי' הכתובה דגם כן נכתב רק שם יוסף וגם לוא יהא דהוי שמו כן כיון דהוי שם יוסיל שהכל קורין בו ובפי כל נקרא רק יוסיל ודאי דכשר הגט ואין לערער על הגט. דברי ידידו וכו':