להרב מו"ה יוסף יצחק קאפיל אב"ד גוואזדיץ סמוך לקאלימייא.
ע"ד שאלתו בשם האשה בינא או בינה הנה אם אמנם ידעתי דרכו של הרב מק'... אשר מלובש לבנים ולובש איצטלא של ת"ח ג"כ ומתלבש לבושים שאינו שלו אך מ"מ האמת אהוב כי בשם בינה לא אשתבש. והנה בספרי חידושי אנשי שם כתבתי בסי' קל"ה שאם חותמת בינה כן יש לכתוב שזה נצמח מן הש"ס דנדה דקאמר שם ויבן ה' את הצלע מה ויבן בינה יתירה נתן הקב"ה באשה יותר מבאיש ועל שם זה נקראת בינה לכך אם חותמת כך יש לכתוב כן אך אם חותמת בונא בוי"ו יש לכתוב באל"ף או בה"א כפי חתימתם והנה כעת אני מוסיף יותר דאם חותמת בוי"ו יש לכתוב תמיד באל"ף דהוא שם לעז ואף אם חותמת בה' בסוף הוא טעות דמ"ש האחרונים דהוא מקרא דחכמת נשים בנתה ביתה הוא במח"כ טעות כי בונה דקרא הוא בחולם כמ"ש בונה ירושלים ה' בונה שמים מעליותיו אבל לא במלאפום וכיון דנקראת בונה במלאפום אינו מלשון בנין רק הוא שם לעז והוי באל"ף לכך נקוט כללא זו בידך אם נקראת בוי"ו וחותמת בוי"ו או אינה חותמת כלל יש לכתוב באל"ף ואם חותמת או נקראת בינה בחירק יש לכתוב דוקא בה"א בסוף וביו"ד אחר הבי"ת ואם ספק ואין ידוע באיזה שם היא נקראת יש ליתן ב' גיטין ויותר אין להאריך: