1
כתב הרמב"ן בחי' עה"ת פ' תבוא עה"פ וירשתם אותה וישבתם בה וז"ל שמכאן מ"ע לישב בא"י ומזה הטעם יכול הבעל לכוף לאשתו והאשה לבעלה ללכת לא"י משום שיש מ"ע זו וכו' עיי"ש בדבריו ולפ"ז מבואר מהרמב"ן שדוקא מכח מ"ע יכול הבעל לכוף לאשתו והנה מ"ע זו משמע דלא חל רק בעת שישראל שרוין על אדמתן שכך נאמר וירשתם אותה וישבתם בה ולפ"ז בזה"ז ליתא להאי מ"ע כלל וא"כ תו אין הבעל יכול לכוף אשתו ומזה מוכח דהרמב"ן ס"ל כדעת המרדכי הוא באה"ע סי' ע"ה עיי"ש: