1
והרמב"ם כתב שצריך לקדש מעומד כדי שיברך לישב בסכה קודם עשיית המצוה וכתב הרא"ש א"כ לדבריו היה לו לקדש קודם שנכנס בה שמיד בכניסתו בה עושה המצוה. אבל כיון שמצות סכה היא האכילה והטיול אף אם הוא מברך לאחר שישב מקרי שפיר קודם לעשייתו שהמצוה נמשכת כל זמן האכילה וכן זמן ששוהה בתוכה ופירוש בסכות תשבו תתעכבו כמו ותשבו בקדש. וכ"כ רב צמח גאון ומהר"ם היה מברך על הסכה קודם ברכת המוציא אף בחול והרא"ש כתב והעולם לא נהגו כן כי רגילין כל העם שאין מברכין על הסכה אם נכנס לטייל ולישיב' אלא בעת האכילה לפיכך ראוי לברך תחלה ברכת המוציא ואח"כ יברך על הסכה לה"ט: