1
כתב בה"ג שאם שכח לברך כל הלילה שיספור ביום ואין נראה לר"י. וכתב הרא"ש שיספור בלי ברכה. וכתב עוד בה"ג שאם שכח לברך יברך באחד מן הימים שלאחריו חו' מליל הראשון שאם שכח ולא ברך בו שלא יברך עוד ורב האי פירש בין בלילה ראשונה בין בשאר הלילות אם שכח ולא ברך בו יברך בשאר הלילות וכ"כ הר"י. לה"ט. כבר שאלו לרבינו יעקב בר יקר מי ששכח ולא ברך בלילה מהו שיברך ביום והשיב שכר ספירה יהבינן ליה אבל שכר ספירה בזמנה לא יהבינן ליה ואין הדבר ידוע אם השי' להם לברך למחר לספור אבל לספור בלא ברכה וראבי"ה פי' דודאי כי שכח ולא ברך בלילה לא יברך ביום משום ברכה לבטלה אבל סופר למחר בלי ברכה ולולי שקשה בעיני לחלוק על ה"ג הייתי אומר לברך ביום עכ"ל מרדכי: