1
כתבי הקדש כולן ופירושיהן וביאוריהן אסור לשורפן או לאבדם ביד והמאבדן ביד מכין אותו מכת מרדות במה דברים אמורים בכתבי הקדש שכתבם ישראל בקדושה אבל אפיקורס ישראל שכתב ספר תורה שורפין אותו עם האזכרות שבו. מפני שאינו מאמין בקדושת השם ולא כתבו לשמו אלא שהוא מעלה בדעתו שזה כשאר הדברים והואיל ודעתו כן לא נתקדש השם.
ולא כתבו לשמן, הגאון מוהרמ"ק ז"ל בספרו עבודת המלך כתב להוכיח מכאן דשם שלא נכתב בכונה לקדושת שם אין בו איסור מחיקה, ורצה מזה להוכיח דלא כמו שהעיר הברכ"י דעד כאן לא אמרו שאין איסור מחיקה אלא כשלא רצה לכתוב כלל שם וכגון בנתכוין לכתוב יהודה אבל אם נתכוין לכתוב אותיות של שם אלא שלא נתכוין לקדשם יש בו משום איסור מחיקה ואין מזה ראי' דכיון שאינו מאמין בקדושת השם הוי באמת כמו נתכוין לכתוב יהודה.