1
אבל אם הבטיח על הטובה ואמר שיהיה כך וכך ולא באה הטובה שאמר בידוע שהוא נביא שקר ולא מצינו שחזר בדבר טובה אלא בחורבן ראשון כשהבטיח לצדיקים שלא ימותו עם הרשעים וחזר בדבריו וזה מפורש במסכת שבת.
תמהו ע"ז דעכ"פ הא מצינו שחזר ולמה הוא נביא שקר. ונראה דהביאור הוא דשם אמר יחזקאל את כל הנבואה ביחד מאמר הקב"ה לטובה וטענת מדת הדין ושחזר הקב"ה אבל לא היתה הבטחה קודמת ע"פ נביא לטובה שאז אינו חוזר בשום פנים וזה שכתב הרמב"ם וזה מפורש במסכת שבת דלכאורה מבואר בכתוב שהנבואה היתה רק על הרשעים ואח"כ כתוב ויחלו באנשים הזקנים א"כ היתה חזרה נגד הנבואה וע"ז אמר שמפורש במס' שבת דדרשינן אל תקרי ממקדשי אלא ממקודשי, והיינו שבעיקר הנבואה כבר היתה החזרה וזה אינו סותר שאינו חוזר על הבטחה טובה.