(דף צד) תניא ר״א בן יעקב אומר הרי שגזל סאה של חטין טחנה לשה ואפאה והפריש ממנה חלה כיצד מברך אין זה מברך אלא מנאץ ועל זה נאמר (תהלים י ג) ובוצע ברך נאץ ה׳: (Fol. 94) We are taught in a Baraitha: R. Eliezer b. Jacob said: "If one had stolen a s'ah of wheat and had ground, kneaded, baked it, and separated the heave of it, how can he make a benediction over it; it would not be a benediction but a blasphemy. Concerning such an action, the verse says (Ps. 10, 3) The robber blesses … despises the Lord."
ת״ר הגזלנין ומלוי ברבית שהחזירו אין מקבלין מהם והמקבל מהם אין רוח חכמים נוחה הימנו. אמר רבי יוחנן בימי רבי נשנית משנה זו דתניא מעשה באדם אחד שבקש לעשות תשובה אמרה לו אשתו ריקה אם אתה עושה תשובה אפילו אבנט אינו שלך ונמנע ולא עשה תשובה באותה שעה אמרו הגזלנין ומלוי ברבית שהחזירו אין מקבלים מהם והמקבל מהם אין רוח חכמים נוחה הימנו: (Ib. b) Our Rabbis were taught: Robbers and usurers, if they make restitution of their own accord, it should not be accepted; and of him who does accept it, the sages are not satisfied. Said R. Jochanan: "This Mishnnh was taught in the time of Rabbi, for we are taught in a Baraitha: It happened that one intended to repent, when his wife said to him, 'Good-for-nothing, if thou wilt do so, even thy girdle does not belong to thee;' he consequently refused to repent. At this time the statement of the above Mishnah was made."
(דף צז ע״ב) ת״ר איזהו מטבע של ירושלים דוד ושלמה מצד אחד וירושלים עיר הקדש מצד אחד ואיזהו מטבע של אברהם אבינו זקן וזקנה מצד אחד ובחור ובתולה מצד אחד: (Fol. 97, b) Our Rabbis were taught: What were the coins of Jerusalem? David and Solomon were engraved on one side, and Jerusalem, the Holy City, on the other side; and what were the coins of Abraham the patriarch? An old man and woman on one side and a young man and woman on the other side.