ויהי בדרך במלון. פרש"י מפני שנתעסק במלון תחלה משמע מתוך פי' שהיה לו למולו קודם שיתעסק במלון תחלה ותימה שהרי למחרתו צריך לצאת ויסתכן הולד וי"ל שאותו ולד היה במקום שלן לאחר שפגע בו אהרן ואמר לו על הראשונים אנו מצטערים ואתה בא להוסיף עליהם אע"פ ששבט לוי לא היו משועבדים מ"מ לא היה רוצה שיבואו במקום שיראו ישראל בצרה וחזרה משם צפורה ובניה וא"כ כיון שהיה בדעתם לחזור היה יכול למולו קודם שיתעסק במלון ותהיה צפורה ממתנת שם עד שיתרפא הנער ממילתו ולכך נענש: ויהי בדרך במלון, “It was on the way, at the inn;” Rashi, explaining why the location was necessary to be given here, explains that the word מלון was chosen for what an inn represents. It represents the comfort it can offer the traveler in an otherwise hostile environment. Moses is criticised for not having his priorities right, and in paying attention first to the comforts offered instead of dealing with the law to circumcise his son at the earliest opportunity, i.e. the eighth day. This seems questionable, seeing that immediately after leaving the inn the baby would be exposed to the dangers of traveling in the desert. We must therefore assume that this took place after the meeting of Moses and Aaron, when the latter had already told Moses not to expose both his wife and his family to these dangers but to let them go back to Midian. He did so although members of the tribe of Levi such as Moses and Aaron were not required to perform menial labour in Egypt. Therefore, seeing that they intended to turn back home, there was no excuse for not performing the circumcision at once. Tzipporah would have stayed on at the inn until the infant had recovered from the circumcision. This is why Moses was punished.