כי לא ישא לפשעכם. כל מקום שהוא משתלח עושה שליחותי אבל אינו יכול לישא פני כדכתיב ישא ה' פניו וגו' ולא מלאך כי שמי בקרבו לכך אני מזהירך שלא תמרה בו כאלו אתה ממרה בי לפי ששמי בקרבו והוא לא יוכל לישא לפשעכם כי ההמראה תלויה בי משל לממרה פי הגזבר שאין בידו לפטור כי ההמרות תלוי במלך. ופירש"י כי שמי בקרבו זה מטטרון ששמו כשם רבו כי מטטרון עולה בגימ' שד"י. וזכר לדבר כי שמי בקרבו תשי' היו"ד משמי וישאר ש"ד ובי"ת קו"ף של בקרבו באתב"ש שדי עם יו"ד של שמי וישאר לך מתיבת בקרבו שם שדי רבו ואומר ה"ר משה שלכך אני אומר עליו ששמו כשם רבו לפי שנקרא שמו באלפא ביתא דר' עקי' ושם מונה ע"ב שמות שיש לו: For he will not pardon your transgression. Wherever he is sent, he performs his mission but is unable to show favor, as it is written "May the Lord lift up His countenance", and not an angel. For My name is within him, therefore I warn you not to rebel against him as if you were rebelling against Me, since My name is within him and he will not be able to pardon your transgression, for the rebellion depends on Me. An analogy is one who rebels against the word of the treasurer who does not have the power to pardon, for the rebellion depends on the king. Rashi explains that "My name is within him" refers to Metatron whose name is like his Master's name, for Metatron has the same numerical value as Shaddai. And a reminder of this is a computation in אתב"ש coding. And Rabbi Moshe says the reason I state about him that his name is like his Master's name is that his name is spelled out in the Aleph-Beta of Rabbi Akiva, and there it enumerates the 72 names that belong to him.