ויבקש להרוג. מסרו לסרדיוט להרוג ולא שלטה בו החרב ואחז"ל שנעשה צוארו כעמוד של שיש ורמז לדבר שלא הי' לו לכתוב אלא ויברח הרי וישב משה יתרין והן בגימטריא אבן שיש מהה"ר משה. ועוד אמרו במדרש שבא גבריאל והפך פני הסרדיוט בפניו של משה ונטל הסייף מידו והרגו תחת משה וכסבורים הן שנהרג משה וברח. ד"א שהעלו משה לבימה להרגו ועשה יתברך את פרעה אלם ולסגנים חרשין ולספקלטורין עורים וברח משה וזש"ה מי שם פה לאדם. כשאמר פרעה להרוג משה מי עשאו אלם שלא נתאמץ בצווי ולסגנים חרשים שלא שמעו הצווי ולספקלטור עור ומי עשאך פקח לברוח מפניהם וקבלו יתרו בביתו מכאן אתה למד שכל מי שמקבל עליו לעשות מצוה אין אותה מצוה פוסק' ממנו שהרי יתרו קבל בביתו משה שברח מפני השונא להצילו וממנו יצא שקבל שונא שברח מפני גואל להרגו ואי זה זה סיסרא אל אהל יעל מבני ברק ונהרג שם: ויבקש להרגו, “he tried to have him executed.” He handed him over to his executioner. However the executioner’s sword did not carry out its function. His neck had turned into stone. (Jerusalem Talmud tractate B’rachot 9,1) As a result, Moses was able to flee to Midian. The numerical value in the words: וישב משה, “Moses settled down,” are equivalent to אבן שיש, “stone of marble.” A Midrash quoted on the same folio of the Jerusalem Talmud just related also says that the Archangel Gavriel descended to earth, grabbed the executioner’s sword and made his face look like that of Moses, and proceeded to execute him. [It would have taken a while to realise that the dead body was not that of Moses, giving him a head start when he fled. Ed.]