בין היום השמשי והחדש הירחי. פירש ר' לוי כי להיות החדש הירחי נחלק לשביעיות ולהיות השמש מושל תחלת יום ראשון וחוזר חלילה משבעה לשבעה בכל יום ראשון, פירוש אחר כי חשבון השבעה מונה חדש הירח ושנה החמה שהם שביעיות בקירוב, פירוש אחר והוא הנכון כי החדש הירחי ר"ל סבוב הירח לגלגל המזלות ושובו אל הנקודה שהחל לסבוב ממנה, יהיה בכ"ז ימים וז' שעות ומ"ג רגעים והיום השמשי והוא השגת הירח לשמש והתדבקה בו אחר הקפתה יהיה בעת שוב מרכז גלגל הקפת הירח לגובה רום גלגל היוצא הנושא, ונוכל לפרש שהקפת הלבנה והשמש והיות כל אחד פוגע בחבירו במקום אחד תשלם בשביעיות, שבוע ראשון מעת המולד הוא ברובע הגלגל ושבוע הב' ברובע האחר וכן השלישי וכן הרביעי ובזה יהיה הקפה שלמה, וכן השמש עושה ז' הקפים בשבוע ראשון מעת המולד ובשבוע השני שבעה הקפים אחרים, וכן בשבוע השלישי ובשבוע רביעי, נמצא עת חבורה בכל חדש וחדש נשלם בשביעיות בקירוב, וזה כי הלבנה תשלם הקפתה בכ"ז יום ז' שעות ומ"ג רגעים ואינה מתחברת לשמש עד כ"ט יום ומחצה תשצ"ג חלקים והכל הולך בשביעיות בקרוב, ואמר במורה המורה בשם אבן סינא וראשון הגדרים היום והלילה, ואחר כך השבוע גדר גדרה אותה הלבנה ברובע הגלגל ואח"כ החדש היא הקפה תשלם בין הלבנה ובין השמש ואח"כ השנה, והעתקת חריז"י היום הטבעי, וכן לשון המורה בערבי אל יום אל טביעי: