שבאה לו ההשגה בעצמה, הרצון בזה שזאת ההשגה האחרונה היא אותה אשר השיג תחלה, אמנם ביאר בו דברים לא ביאר אותם קודם, ויש בהם ג"כ תוספת עניינים. מהם שהעתיקתנו ממלת חיות למלת כרובים, הרצון בזה שהחיות שהם הגלגלים קורא אותם עתה כרובים שהם מלאכים, כי הגלגלים יקראו מלאכים אחר שהם עושים שליחות האל:
וחזק הקשר שתי התנועות כמו שזכרנו. הרצון בזה שהגלגלים מניעים האופנים אשר הם גופים מתים:
שהאופנים הם הגלגלים, הרצון בזה שהם כדוריים לא שהם החיות הנקראים גלגלים על דרך האמת:
אשר יפנה שם הראש, פי' שהוא הגלגל בכללו המניע אותם:
שביאר שהוא נמשך אל אשר יהיה שמה הרוח ללכת, הרצון בזה שהראש נמשך אחר התנועה המיוחדת לו אם ממזרח למערב ואם ממערב למזרח אשר הכוונה האלהית חייבה אותה התנועה:
ואח"כ הוסיף אופנים ואמר והאופנים מלאים עינים ואמר ובשרם וגביהם וידיהם ורגליהם וכנפיהם. הרצון בזה שזה להורות על כל מיני ב"ח ומהם שאינם ב"ח. ואמר בידים וכנפים, הרצון בזה מצד הפעולות המתחדשות בסבתם בעירוב קצתם בקצתם:
שכל אופן ייוחס לכרוב. הרצון בזה מה שביאר במקום אחר שכלל כל הגלגלים לבד הגלגל המקיף במספר ארבעה, האחד השמש והוא מניע יסוד האש. והשני חמשת גלגלי כוכבי לכת והם מניעים יסוד האויר. והג' הירח אשר היא מניעה יסוד המים. והרביעי גלגל הכוכבים העומדים המניע יסוד הארץ:
להדבק קצתם בקצתם, וזה כמו שביאר במקום אחר שהכדורים אחד תוך שני, ואין מקום פנוי ביניהם ולא רקות כלל אלא הקפתם מדובקת ומתנועעים תנועה סבובית שוה:
והאופנים ג"כ קראם אופן אחד בארץ. רוצה בזה מצד שהחומר אחד הוא והוא משותף לארבעתם: