יהיה מעשה העושה א"כ למה שעשה נמשך לידיעתו, ואין כאן ידיעות רבות מתחדשות, וכן אמר אבוחמ"ד בספרו בכונות, אמר שהראשון חכם, כי החכמה תשולח על שני דברים, אחד מהם הידיעה והוא ציור הדברים בהאמתת המהות והגדר והאמנה בם באמת הגמור המאומת. והשני על הפועל כאשר יהיה מסודר מתוקן כולל אל מה שיצטרך אליו מסדור השלמים, והראשון יודע הדברים כפי מה שהם עליו בידיעה שהיא יותר נכבדת ממיני הידיעות, כי ידיעתנו תחלק אל מה שיגיע ממציאות הידוע כדעתנו צורת הכוכבים והשמים והב"ח והצמחים, ואל מה שיגיע בעבורו מציאות הידיעה ההוא, כמו שידע המחקה צורת הפתוח אשר יחדשנו מפאת עצמו מבלתי דפוס קדום שיהיה אצלו וימצא הפתוח בעבורו תהיה ידיעתו סבה למציאות הידוע, וכאשר יעיין אליו זולתו וידעהו יהיה הידוע בחקו סבה למציאות הידיעה והידיעה אשר תקנה המציאות יותר נכבדת מן הידיעה הנקנית מן המציאות:
סדר לא יפסד ולא ישתנה, רוצה בזה אותו הסדר: