אמנם עשו ספרי הנבואה זה החזוק להיות זה דעת בטל נתלה בו. אמר נתלה בו כי הקדמונים היו מאמינים מציאות השם האמנה גמורה. ובימי דור אנוש טעו קצתם טעות גדולה ואמרו אחר שהשי"ת ברא הכוכבים והגלגלים אשר הם אדונים לכל גוף זולתם והם מתמידים קיימים לעולם רצון הבורא הוא שיעבדום בני אדם ויכבדום תכלית הכבוד שזה תפארת והדור לבוראם כמו שהרצון המלך שיהיו עבדיו ומשרתיו מכובדים מבני אדם, ועשו היכלות ועבודות לגלגלים ולכוכבים עד שבהמשך הימים מציאות השם ועבודתו נשכחו, ומתוך כך אמר ואמנם עשו ספרי הנבואה זה החיזוק להיות זה דעת בטל נתלה בו, שאומרים המאמינים בגלגלים ובכוכבים שזה הוא ענין רצונו שיעבדו אחר שהם משרתיו הקרובים אליו. או אפשר שנאמר באמרו דעת בטל נתלה בו האמנת השי"ת והאמנת ע"ז להיותה מטיבה ומריעה להיותה אמצעית בין בני אדם ובין הש"י כי מי שיאמין שראובן עומד בעת שהוא יושב אין נטיתו מן האמת כי זה כזב אפשר כי ראובן אפשר שיעמוד אמנם מי שיאמין שהאש תחת האויר הוא כזב נמנע כי הוא בלתי אפשר: