זאת תהיה תורת המצורע. פירש הרב הגדול מהר״ר משה בירדוגו ז״ל בספר ראש משביר כ״י זאת תהיה תורת המצורע שידבר ל״הר והתורה היא תיקון ללשון הרע כמשז״ל וז״ש זאת תהיה תורת המצורע. וצריך להשפיל גאותו שהיא הסיבה לספור ל״הר כמשז״ל בשני התולעת ואזוב להשפיל גאותו. ולהשפילו ולהכניעו לא ילך הכהן אצלו רק יאמרו לו הכהן קורא אותך והובא אל הכהן עד מקום שיוכל לבא. ואחר שהוא שם מצטמק ורע ויצא הכהן על דרך שעשה אלישע לנעמן שיבא אצלו. וכשבא לא יצא אליו אלא שלח לו שליח להשפיל גאותו וזה כיונה התורה להכניע המצונע לתקון נפשו עכ״ד. ועוד האריך הרב ז״ל ביתר הפסוקים. ואפשר לרמוז כי תיבת והובא אותיות ואהוב רמז למ״ש הרמב״ם ז״ל פ״ו מהלכות תשובה. דבעל התשובה קודם היה שנאוי ומרוחק מה׳. ואחרי שובו הוא אהוב וחביב וזה רמז בכתוב פה ביום טהרתו ואהוב אל הכהן כלומר כששב בתשובה אז מלבד הטהרה ואהוב הוא אהוב לפני ה׳ כמו הכהן כי תכף כששב נעשה אהוב למקום כמדובר: