ויעבר אלהים רוח. ס״ת רמח גימטריא אברהם כלומר זכר הקב״ה זכות אברהם שהיה ראוי לצאת משם בן נח ועתיד לירד לכבשן האש על קדושת שמו. רבינו אפרים ז״ל בכ״י. ולי הדל אפשר לרמוז עוד כי ר״ת ויעבר אלהים רוח עם הכולל גימטריא יצחק גם תיבות ויעבר אלהים רוח גימטריא ליעקב למשה עם הכולל שם רמז דבזכות אבותינו הקדושים אברהם יצחק יעקב ומשה רבינו ע״ה ניצולו ונתקיים העולם. ומלבד זכות משה רבינו ע״ה כי רב הוא עוד יש ליתן טעם ויתישבו איזה רמזים בס״ד הנה בספר נצח ישראל כ״י כתב פרשת בראשית בפסוק האדם נפש חיה ס״ת משה ר״ת נפש חיה נח. ובפרשתנו נח איש צדיק תמים היה ס״ת איש תמים היה משה וצדיק אינו בכלל כי משה רבינו עליו השלום היה יותר מצדיק וחסיד. ואמרו בזהר הקדוש דהיה פקפוק על נח שלא התפלל על דורו כלל. ומשה רבינו ע״ה תקן שמסר עצמו ואמר מחני נא. ויתישב הכל במ״ש הרב מגלה עמוקות ז״ל בסיום פרשת תרומה ותחילת תצוה נחשת ואתה רמז דמשה רבינו ע״ה גלגול נח שת וז״ש נחשת ואתה ר״ל נח שת ואתה זהת״ד וא״כ משה רבינו ע״ה דהיה גלגול נח תקן מה שלא התפלל נח ומסר עצמו ואמר מחני נא. והוא צירוף מנח אני. וא״ש רמז האדם נפש חיה דר״ת נח דבזכותו היה לעולם שארית ועל מה שלא התפלל תקן משה בסוף ולכן רמוז משה בס״ת. וא״ש נח איש תמים היה ס״ת משה דנח בא בסוף במשה. ורמוז בקראין ויעבר אלהים רוח משה בצירוף האבות דמה שלא התפלל נח תקן משה ולכן ניצול הוא ואשר אתו: