אותך ראיתי צדיק לפני בדור הזה. פירש״י לא נאמר כאן תמים מכאן שאומרים מקצת שבחו של אדם בפניו וכלו שלא בפניו. ובספר מנחת יהודה כתב שהקשה רבינו מרדכי בר נתן על רש״י ז״ל דא״כ מאי קאמר פ״ק דבתרא גדול הנאמר באיוב יותר מהנאמר באברהם הא באברהם בפניו היה ע״ש ויש להעיר על הרבנים ז״ל דמאי אית להו עם רש״י ז״ל הלא דבריו הם תלמוד ערוך בעירובין דף י״ח והו״ל למירמי סוגיי להדדי. והרב עיון יעקב פ״ק דבתרא הקשה קושיא זו על השני סוגיות. ומה שתירץ דבמקום אחר לא אמר כלו אינו מחוור כאשר יראה המעיין. ומ״ש עוד דמהרש״א כתב שלא יתגאה ואברהם היה עניו ולגביה לא נאמר זה ע״ש אשתמיט להרבנים ז״ל מ״ש רז״ל על פסוק אמרו לאלהים מה נורא מעשיך דאומרים מקצת שבחו של מי שאמר והיה העולם בפניו כלומר כשמדבר לנכח. הרי דלכב יכול אפילו אומרים מקצת שבחו ויש לישב קצת. ובמ״א כתבתי בעניותי דמאמר זה נעלם מכמה גדולים: