1
ויפגעו בו מלאכי אלהים. רש״י פירש מלאכי א״י והרמב״ן הקשה כי עודנו יעבור מעבר יבוק ועוד צריך לעבור עמון ומואב וארץ אדום ואיך באו מלאכי א״י עתה. וי״ל כי הדבר יקח שם כפי התכלית וכיון שנפרד מלבן לתכלית לכתו לא״י אפילו הליכתו בדרך יקרא א״י ובאו מלאכי רום ללוותו. הרב הגדול מהר״ר וידאל צרפתי ז״ל בפירושו כ״י ואין זה מספיק כפי משז״ל דמלאכי א״י אינן יוצאין לח״ל. אמנם דרך דרש י״ל לפי משז״ל דבהיות יעקב אע״ה במצרים היה אויר א״י עמו וה״נ י״ל הכא ויש להאריך יותר: