נודע ביהודה אלהים בישראל גדול שמו. אפשר כי הנה שמואל הנביא ע"ה משח את דוד למלך ונודע לרוב ישראל. ואחר כך דוד הע"ה סבל מרורות והלך בצערו"ת מדהרות דהרות בכי וצירות וסכנות רבות והיה הדבר קשה להמון ישראל ומן בתר כל אלין כאשר מלך על יהודה נתישבה דעתם שנתקיים מיהא שימלוך והיינו דקאמר נודע ביהודה אלהים שניכר ונודע כי נאמן בבריתו וקיים במאמרו וברוך שם כבודו כן יתן לידידו הוד מלכות. ואח"כ שמלך על כל ישראל גדול שמו יתברך המה ראו כי כל דבריו אמת וצדק. א"נ אפשר במה שאמרו פרק הכונס כי תצא אש מעצמה שלם ישלם אמר הקב"ה אני הצתי אש בציון ואני עתיד לבנותה. ופירוש מאמר זה נתבאר אצלי בעניותי באורך ומשם באר"ה דגבריאל השליך הגחלים ומחייוהו שיתין פולסי כמשז"ל דשינה השליחות והיה מקום פטור והוא מענותנותו אמר אני הצתי אש בציון ואני עתיד לבנותה. והיינו דרמז נודע ביהודה אלהים דנחרב הבית. בישראל גדול שמו דאע"ג דגבריאל עשה זה מענותנותו ישלם וגדול שמו: