אודה ה' בכל לבב בסוד ישרים ועדה. פירש בספר ארץ החיים (כי מן הראוי היה) דהתפלה מן הראוי היה שלא להוציאה מן הפה רק לכוין בלב וה' בוחן לבות ויודע מחשבות אך הטעם שכלם יתפללו וז"ש אודה ה' בכל לבב די וא"צ להוציא בפה רק בשביל ישרים ועדה עכ"ל ולפי דרכו אפשר להסמיך בכתוב מ"ש בעניותי בדרושים לישב חקירה זו דאמאי צריך להתפלל בפה על פי מ"ש מז"ה חסד לאברהם מעיין שני עין הקורא נהר י"א שישבתי אני עני בקצור הוא כי בהוצאת התיבות מפיו מעורר רוחניות ומניע כחות האותיות המצטרפות וע"י תנועתם והכאתם זו בזו יתהוו אורות חדשות על דרך הרכבת המרקחות ומש"ה צריך להתפלל בביטוי האותיות כי מלבד ענין התפלה יאירו אורות חדשות לא שערום המתפללים. וזה רמז בקראין בסוד ישרים ועדה שיתפללו כלם כמו שפירש הרב הנזכר. ועוד טעם גדולים מעשה ה' דבאמירת התיבות יתחדש רוחניות מכח הצירוף ותנועת האותיות דרושים לכל חפציהם של ישראל. הוד והדר פעלו ברוחניות האותיות וצדקתו עומדת לעד שיתהוה תמיד רוחניות באמירת התיבות חדשות מעתה לפי אמירת בקשתו ותפלתו: