1
בהשפטו יצא רשע ותפלתו תהיה. ר"ת בגימטריא התורה דהגם דאמרו רז"ל דעבירה מכבה מצוה ואינה מכבה תורה נראה דהיינו דוקא במי שאינו רשע אבל מי שהוא רשע גמור גם תורתו לוקחת הסט"א כמ"ש בזהר הקדוש ודברי האר"י ז"ל דמוכח מדבריהם דמי שהוא רשע תורתו ומצותיו טורפת הסט"א וזה רמז הכתוב כאן בהשפטו יצא רשע ותפלתו תהיה לחטאה שהולכת לסט"א ורמז בר"ת התורה דכיון שהוא רשע גם התורה תהיה לחטאה. ומיהו נראה שיש איזה חילוקים בדבר: