1
[בגמרא לא מפני שראוי לכך כו' וק"ק לפי סברת המקשן שמא יש כאן מיגדר מלתא איך הבין הברייתא דלעיל אליו תשמעון ל"ל למילף במקום שיש מגדר מלתא הא אף בלא מגדר מלתא עוקרין וי"ל דאה"נ דפריך הכי מתירוצו דלעיל שמתרץ מיגדר מלתא הא א"א לומר כן דא"כ קשה הא כאו אין יש מיגדר מלתא ואפ"ה עוקרין וק"ל]:
2
בתד"ה וליגמור מינה כו' הא משמע דאפי' בלא נביא שרי כו' משום מגדר מלתא כו' עכ"ל ק"ק אמאי לא תקשה להו אגופה דברייתא דהכא דיליף ליה מאליו תשמעון דהיינו לנביא ולאו דמסיק דמשום מגדר מלתא הא ל"ל קרא דהא מה"ט פירש בלא נביא שרי לב"ד לעבור ובתירוצם שכתבו יתיישב ודו"ק: