א
גמ' הא אישתיק מהימן כו' ק"ק אימא אפילו שתק לא מהימן והא דנקט שאמר לא אכלתי משום סיפא דבשנים פטרי רבנן דוקא באומר לא אכלתי לאפוקי שתק ויש ליישב וק"ל:
ב
תד"ה ר"מ מחייב כו' ולא דמי לשאר חייבי חטאות דניחא להו בכפרה כו' עכ"ל ר"ל כיון דניחא ליה בכפרה ובודאי לא אתי לשהויי ולא בעינן ליה למשכוני משא"כ הכא כיון דהוא אומר לא אכלתי ודאי לא ניחא ליה בכפרה ולא יביא חטאתו כפי עדות העדים ובעי למשכוני והכי מוכח שם בגמרא דבפעמים גם בחטאת אתי לשהויי [ובעי] למשכוני כגון בנזיר דאין מעכב כפרתו כמו בשאר חטאת אבל בתוס' פרק א"ל כתבו סברא היפך זה וז"ל דהתם מיירי כשאמר שלא ניחא ליה בכפרה אבל האי ניחא ליה בכפרה אלא שהוא סבור להיות פטור וממשכנינן אותו עכ"ל וטעות נפל שם בדבריהם כי דבריהם דהכא נכונים הם בטעמם כפי סוגיית הש"ס בזה כמ"ש ודו"ק: