גמרא הסריס שחלץ כו' טעמא דבעלה הוא הא אחר כו' דמסתמא איירי נמי שיש לסריס עוד אחים אחרים וא"נ דליכא אחים אחרים מדקדק שפיר מדנקט בכה"ג דבעלה הסריס ובאין לו אחים דהוית עליה בכרת ולא נקט ביש אחים אחרים ובאחר דלא הוי רק ל"ת וק"ל:
תד"ה עד שיהא בכולן כו' כיון שניכר מיד שאינו עושה כיפה ושאר כו' עכ"ל לכאורה לר"י דבכל חד מהן נעשה סריס ובכמה סימנין מהן א"א שיהא לקוי ממעי אמו כגון באין לו זקן וש"ז דוחה וי"ל דלר"י פסיקא להו לומר דלא קאמר לעיל בלקוי ממעי אמו אלא במלתא דניכר סמוך ללידתו כגון עושה כיפה אבל בודאי בסימנים אחרים דאינן לקוין ממעי אמו כ"א הוי סי' סריס בזמנו שדרך לבא אבל לרב הונא כיון דלא הוי סריס אלא בכולן מה יועיל אם אינו עושה כיפה ממעי אמו ואהא תירצו דלרב הונא נמי ודאי לא הוי סריס באינו עושה כיפה עד שיבא גם כ"א בזמנו ובמ"ק כ' בזה דרך אחרת ע"ש: