[גמרא אמר רמי בר חמא משכחת לה כגון שבא עליה ארוסה וכו' וק"ק לפ"ז מנ"ל להביא ראיה ממתניתין דיש חופה דלמא דוקא כשבא עליה מקודם יש חופה ג"כ לאפוקי בלא בא עליה אין חופה ויש ליישב ויתיישב ג"כ מה שאמר ותסברא דהא מיתרצא היא וכו' מבלעדי אישך וכו' לפ"ז הלא גם משנה דארוסה ושומרת יבם לא מיתרצא דאמאי ארוסה לא שותת הא אפי' נשואה כשלא בא עליה לא שותת כיון דאין קדמה שכיבת בעל וד"וק]:
בפרש"י בד"ה אין חופתה כו' חופה פסולה אינה מאכלת וה"ה ביאה כו' עכ"ל מלת ביאה בפרש"י שלפנינו הוא ט"ס דהא לא בעי למילף ביאה מחופה אלא חופה מביאה ובפי' ישן אינו וק"ל:
בתד"ה דהני תנאי כו' וא"ת לת"ק כיון דאין חופה כו' אמאי אוכלות משלו כו' עכ"ל זו הקושיא לב' הפרושים דגם לפירוש דמיירי בבת כהן קשה אמאי אוכלת משלו אך מה שכתבו בתר הכי ואוכלת בתרומה כו' דליכא למיחש למזיגת כוס כו' לא הוצרכו לומר כן רק לפירוש דמיירי גם בבת ישראל ומה שיש לדקדק עוד בדבריהם דהכא כבר כתבנו במ"ק לעיל בד"ה מן הארוסין כו' במתניתין וע"ש וק"ל: