1
[גמרא רבא אמר הואיל ומאכילה. י"ל כיון דלר' אלעזר סברי ר"א ור"ש אפילו בקידש פצוע דכא אוכלת מכ"ש גבי לא ידעה דבסמוך וא"כ מאי איצטריך לאשמעינן במתני' דבלא ידעה דאוכלת לדברי ר' אלעזר שאמר שם דמתני' ר"א ור"ש היא כמו שהביאו התוס' בסמוך הא פשיטא הוא וודאי לתירוץ של אביי דאמר הואיל ומאכילה בלא ידעה יש ליישב דאצטריך במתניתין לאשמעינן הטעם שמאכילה אפילו בקידש משום דמאכיל במקום אחר גבי לא ידעה אבל לרבה דסבר הואיל ומאכיל בעבדיו וכו' קשה ולדברי התוספות יש ליישב קצת ויש ליישב ודו"ק מהר"ם יצ"ו]:
2
תד"ה אביי אמר כו' אליבא דרבי אלעזר קיימינן הכא ורבי אלעזר אית כו' עכ"ל כצ"ל והוא רבי אלעזר בן פדת דקאמר לעיל הכי משום רבי אושעיא וק"ל: