1
בתוס' בד"ה עשה מאמר וחלץ כו' הכא לא תני אין אחר חליצה כלום כו' עכ"ל משום הא דאמר בכ"מ אין אחר חליצה כלום היינו בדבר העשוי אחריה קאמר דאי הדר עבד גט או מאמר כו' כפרש"י לקמן וה"נ הכא בעשה מאמר וחלץ אין אחר חליצה כלום בדבר העשוי אחריה קאמרי דמש"ה לא תני בה אחריה כלום כיון דאכתי צריכה גט למאמר שכבר וק"ל:
2
בד"ה חלץ ועשה כו' דאחר חליצה כשירה כו' אלא כל הענינים שונה עכ"ל ר"ל אי לאו הרישא במלתא דצריכה היא תני לה בדרך זו ואצ"ל זו משום דכל הענינים שונה אבל במלתא דלא צריכה כלל כגון חלץ ונתן גט וכן בעל ועשה מאמר לא שייך למימר דכל הענינים שונה והוצרך ש"ס למימר בהו דתני להו משום איידי כפרש"י בשמעתין ודו"ק: