1
בד"ה דאין הזאה כו' אבל הוא עצמו טובל בלילה ומזה ביום כו' עכ"ל. היינו בשאר כל אדם דבעי הזאה דבהכי איירי מתני' דפרה אבל הכא בגר אותה טבילה שקודם הזאה בעי ביום דמשפט כתיב ביה ואפי' נימא דמשפט קאי אקבלת מצות מכל מקום לכתחלה בעי ביום כמ"ש בתוספות לעיל וק"ל:
2
בד"ה ורבי יהושע טבילה באמהות כו' א"נ משום ר"א איצטריך האי טעמא דמסיק משום דאיהו נמי מודה דבטבילה כו' עכ"ל ק"ק לדבריהם דמי הכריח ש"ס למימר הכי לר"א לעיל ואימא דאינו מודה לר"י דבטבילה לחוד סגי וליכא למילף כדבעי למימר השתא דליכא טבילה באמהות לר"א וצ"ל דלא בלשון קושיא קאמר טבילה באמהות מנלן אלא מסקנא וקושטא דמלתא קאמר אליבא דכ"ע מסברא ולא נכנסו תחת כנפי השכינה בלא כלום ואית לן למימר בטבילה דאל"כ במה נכנסו ור"א איצטריך האי טעמא דלר"י בלאו הכי אית לן למימר הכי משום דאין ביאה בלא טבילה ודו"ק: