בתד"ה אמאי לימא כו' וי"ל דלהא ליכא למיחש דתוך ג' ודאי לא תינשא כו' עכ"ל ר"ל דתוך שלשה לא תסמוך אחליצה לינשא משום הבחנה ולאחר ג' נמי אם תמצא מעוברת כו' לא תסמוך אחליצה דלא יבא לטעות דחליצה פוטרת במעוברת אלא ולד כשיצא לאויר העולם כמו בשאר מעוברת שלא חלצה וק"ל:
בד"ה הספיקות כו'. ומיהו מההיא דספק קידושין כו' ה"מ למפרך עכ"ל והיינו ספק אם היא צרת ערוה וצ"ל לדבריהם דאפשר לברר אם קרוב לה או לו ורש"י לא פירש כן אלא בספק צרת ערוה דמקרי לא אפשר ומה שיש לדקדק עוד בפירושו עיין במ"ק וק"ל:
בד"ה עמד בדין כו' דלפי זה טפי הל"ל דלא חייב במזונותיה עכ"ל כיון דמעשה ידיה משעבדא נמי אחר שברח אלא אקודם שברח קאמר לא משעבדא ובוודאי לא אמר לה צאי כו' אמזונות גופא דקיימינן ביה הל"ל הכי כיון דלא חייב במזונותיה קודם שברח ודאי לא אמר לה צאי כו' וק"ל:
[שייך לדף לט ע"א] [שם בגמ' ואע"ג דקשיא מתה אדמיפלגי בגופה וכו' וק"ק מאי קושיא דלמא המתניתין אתי לאפוקי מסברת עולא ורבה דאמרינן לעיל גבי מתה אפילו נפלה לה כשהיא שומרת יבם אפ"ה יחלוקו ולכן אשמעינן במתה דוקא כשנפלה כשהיא תחתיו דבעל כדמשמע לישנא דנכנסין ויוצאין כמ"ש דייקא דמתניתין כוותיה לאפוקי כשנפלה לה כשהיא שומרת יבם הנכסים בחזקתה ויש ליישב דאף על גב שאמר דייקא דמתני' כוותיה מ"מ ע"כ לאו הוכחה גמורה היא דאל"כ תקשי לשאר המ"ד אלא ודאי דלהקשות מלשון זה של נכנסים ויוצאין לא יוכל דיש לתרץ וכמ"ש הרא"ש וא"כ ה"ל לפרושי מתניתין בהדיא דיוק זה ודו"ק]: