1
גמרא למעוטי דרב ודרב אסי כו'. יש לדקדק כיון דכל חדא בעי מיעוטא באנפי נפשיה מהני תרי מיעוטי א"כ לא אימעטו אלא הכי תרי דהיינו דרב ודרב אסי ומהיכא אימעט להו צרת ממאנת וצרת מחזיר גרושתו דס"ל לש"ס דלא איצטריכו להו למעט רק הני תרי דרב ודרב אסי דסד"א לפוטרן מדאורייתא כהני דמתני' כדסבר רב ורב אסי לקמן אבל צרת ממאנת ומחזיר גרושתו לית בה איסורא דאורייתא וק"ל:
2
בתוספות בד"ה טעמא דכתב כו'. ורבא לא הוה צ"ל אלא להיתרא לא מצית כו' עכ"ל. ר"ל כיון דמסיק אדעתיה שפיר למימר דלא איצטריך קרא אלא לאשמועינן דבעלמא דחי אלא דהוה קשיא ליה דא"כ טפי לוקמיה לגופיה ולהיתרא לא ה"ל לרבא למינקט בדבריו כלל ערוה גופה לא צריך קרא דאין עשה כו' דהא ודאי ידע נמי המקשה ולא ה"ל להשיב אלא על קושייתו דלהיתרא לא מצית כו' ודברי מהרש"ל בזה אינן מבוררין בזה וק"ל: