[גמרא הוא דאמר כרבי יוסי וכו' מה שמקשה בחידושי הלכות אפי' הרז"ה אם גזרו זנות אטו נשואין בישראל למה לא נגזור נמי בגיורת כך זנות אטו נשואין כו'. אין כאן קושיא דהא כבר כתבו התוספות לעיל בד"ה קטנה כו' וזה לשונו דגדולה גופא כו' ולא אסרי אלא אטו בת ישראל וכו' ולכן אין שייך נמי למיגזר זנות דגיורת אטו נשואין דגיורת וק"ל]:
[תד"ה גיורת כו' דמהא לא הוי משני מידי כו' ויש ליישב דהכי משני הוא דאמר כרבי יוסי דמתיר גיורת וגם מתיר בבת ישראל וכאן דאיכא תנא דמתיר לכתחלה אפי' בבת ישראל לא רצו לגזור גיורת אטו בת ישראל דהוי פלוגתא רחוקה אף אם בזה חילק עם ר' יוסי לענין בת ישראל מ"מ לא רצה למיגזר וכעין זה כתב מהרש"ל לעיל]:
ד"ה אע"פ שמותרת כו' פי' בקונ' טעמא דשמעתין משום בת כהן כי תהיה כו' עכ"ל ואף על גב דהאי קרא בתרומה כתיב לכהונה נמי אסרי לה מק"ו כמ"ש התוספות לקמן כדאית' בפרק אלמנה ולא הוצרך ר"י לראיה מהתם אלא דלא נימא אין מזהירין מן הדין וכתב מהרש"ל אין זה פירוש שלנו ואותו פירוש סבר דלא מרבינן מקרא דכי תהיה אלמנה וגרושה אלא עובד כוכבים כו' עכ"ל וכצ"ל לפירוש ר"י שהוצרך לפרש דפסול לכהונה משום טומאה ודו"ק:
בא"ד לפי פי' ר"י אין פסולה זונה לתרומה מקרא דבת כהן אלא כו' עכ"ל פי' מהרש"ל פירוש זונה היינו הנבעלת לחייבי כריתות דקרא דבת כהן אתיין ללאוין גרידא כו' עכ"ל ולקמן בפרק החולץ בתוספות הכא נמי כו' כתבו בע"א וז"ל ולעיל ספ"ד אחין הביא ר"י דכל הנך דע"י קידושין כו' לא הוי בכלל לאיש זר וזונה דפסולה לתרומה משום דכלליה כו' ע"ש ודו"ק: