1
גמרא אלא מדרבנן וגזירה שמא יאמרו וכו' ולא ניחא לוה לומר דגם רבנן מספקי בזה כמו ר' שמעון דמספקי להו אי מאמר מהני אם לאו וא"כ על כרחך לייבם תרוייהו אי אפשר דלמא מאמר קונה ואם כן גזרי רבנן דאי מתירין לו לייבם חדא גזרי' דלמא אתי לייבם גם השניה דלא מסתבר שיחלקו בזה עם ר' שמעון אי יש לגזור חדא אטו שניה או לאו וק"ל:
2
תד"ה [להצלה וכו' אי לא מייתא שטרא דאיגרשא מקמי הכי וכו' וק"ק לפי זה ה"ל לתרץ בקיצור דלא חיישינן לשמא מחקה ולא תקשי מ"ש גירושין מקידושין דבשלמא גבי גירושין תקנו לכתוב זמן ובאם שלא יכתבו זמן אזי מוקמינן לה אחזקה וקטלינן לאפוקי קידושין לא שייך לתקן כך דהא אי מוקמינן אחזקה לא קטלינן ויש ליישב דגם רש"י סבר דוקא אם יש ריעותא לפנינו שמחק אז קטלינן אך אין לשונו משמע כן. מהר"ם יצ"ו]: