[גמרא וממאי דמתני' דהכא בכת אחת וכו'. ר"ל מנ"ל לתנא דמתני' לומר דאי הוה הא גירושין דהוה מפרשינן ליה בכת אחת ומתרץ דומיא דקידושין בגמ' דמאי דתני קידושין היינו בכת אחת כן הוה מפרשינן גירושין ופריך וקדושין גופא וכו' ר"ל מנ"ל לתנא דהוה מפרשינן קידושין בכת אחת דלמא אי הוי תני גירושין הוה מפרשינן גם בקידושין בב' כתות וכמו כן גירושין מיהו ק"ק מאי פריך אתנא דמתני' דלמא הוא רצה לאשמעינן רבותא בקידושין אפילו בכת אחת ואיירי בין בכת אחת ובין בב' כיתות ולכן לא תני גירושין ואשמעינן דאיירי הקידושין אפי' בכת אחת וזה אינו שייך בגירושין וכדי שלא תטעה לומר גם בגירושין אפי' בכת אחת לכן לא תני ויש ליישב ודו"ק]:
בתוס' בד"ה אי בשתי כתי כו' דאיך עלה על דעת המתרץ לומר כן כו' עכ"ל דאין עולה הדעת להתירה בב' כתי עדים טפי מבכת א' עכ"ל גליון ת"י:
בא"ד ולא גזרינן אטו ב' כיתי וכו' ספק דרבנן וכו' וצ"ל לפי זה המקשן פריך מנ"ל לומר למאי הלכתא וכו' אי ערוה היא צרתה בעיא חליצה דלמא סברה המתני' דגיטין גם בב' כיתי עדים הוה ספקא דרבנן ממילא לא חולצת שם דאם אתה אומר חולצת מתייבמת אלא ודאי דלא חיישי לסברא זו כלל א"כ הדרא קושיא לדוכתי למה לא תני גירושין:
בא"ד דבקידושין איירי בכת א' משום דבב' כתי עדים לא אצטריך כו' ותנן לה בגיטין גבי כו' עכ"ל ר"ל דבקידושין גופה תנן לה התם כמ"ש דקתני גבי ספק גירושין דחולצת כו' ועלה תני וכו' בקידושין וק"ל:
[בא"ד ותנן לה בגיטין גבי כו' בחדושי מ"ב ר"ל דבקידושין גופא תנן לה במסכת גיטין כו' וקאמרי התוס' אבל אי הני בקידושין מיירי וכו' ר"ל דקשה לתוס' א"כ מאי מקשי מעיקרא ליתני גירושין הא לא אצטריך למיתני כאן דתנן במסכת גיטין דהוא ספק ממילא חולצת וזה תרצו דמתחלה הבין המקשן דבקידושין איירי בב' כיתות א"כ שפיר מקשי כמו דבקידושין אשמעינן כאן בב' כיתות אע"ג דתני לה במסכת גיטין לענין קידושין ה"ה הוה ליה למיתני גירושין אע"ג דכבר תני לה התם לענין גירושין ודו"ק]: