1
בתוס' בד"ה בן אין לו אע"ג דסתם אח ובן הוי אפילו ממזר כדפריך לעיל פשיטא אחיו כו' עכ"ל. לפי פי' ר"י לעיל דפריך פשיטא מכח סיפא דתני אחיו כו' אין כאן הוכחה כלל וק"ל:
2
בא"ד לומר דשקולים הם בת וממזר כו' עכ"ל. יש לדקדק כיון דבת וממזר שקולים הם ואתיין שפיר מעיין עליו דגבי ייבום א"כ בן הבן גרע מיניה דהא לא אתי' גבי ייבום אלא מנחלה וא"כ אמאי אצטריך גבי נחלה למימר גבי בת מדהוה כי הדדי נינהו גבי ייבום גבי נחלה נמי כי הדדי נינהו הא בנחלה גופה איכא למילף בת במכ"ש מבן הבן ויש ליישב דאי לאו דיליף בת גבי נחלה מייבום לא היה מוקמי לן עיין עליו גבי נחלה לבן הבן אלא לבת וק"ל: